Volkswagen Amarok w nowej odsłonie!
- 12/11/24
- 4 min
Autorski projekt modernizacji Volkswagen Amarok przez Fraikin – już te słowa mówią same za siebie. Nasz zespół serwisowy z Błonia lubi wyzwania. Niezależnie od tego, czy chodzi o renowację, modernizację, czy unikatowe projekty, w pełni ufamy doświadczeniu i kreatywności naszego teamu. Tym razem postanowiliśmy przenieść nasze umiejętności na wyższy poziom, realizując projekt, który nie tylko spełnił, ale wręcz przerósł nasze oczekiwania. Przekonajcie się sami!
Zaczynamy od podstaw – kompleksowa modernizacja zawieszenia i opon
Na początek gruntowna zmiana zawieszenia. Nasz Volkswagen Amarok został wyposażony w kompletne zawieszenie EFS-OME – sprężyny, amortyzatory, pióra uzyskując dodatkowe 4” liftu co spowodowało zwiększenie dzielności terenowej oraz poliuretanowe tuleje, dzięki temu auto zyskało nie tylko na stabilności i precyzji prowadzenia, ale również na komforcie jazdy po drogach asfaltowych, zapewniając płynną i pewną podróż, niezależnie od warunków.
Kolejnym krokiem była wymiana opon na COOPER Discoverer AT3 4S 31”. Te potężne opony nadały Amarokowi dzikiego charakteru, zapewniając doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni, od asfaltu po błotniste bezdroża. Dodaliśmy również pierścienie dystansujące 4 cm na każdą stronę, co zwiększyło szerokość pojazdu, poprawiając jego wygląd i stabilność przy pokonywaniu trawersów.
Szczegóły, które robią różnicę – stylowe dodatki i ochrona
Nie mogliśmy zapomnieć o szczegółach. Fabryczne felgi przeszły naprawę i zostały polakierowane na nowy, wyrazisty kolor, dodając Amarokowi sportowego sznytu. Aby zabezpieczyć kluczowe elementy pojazdu, zamontowaliśmy stalowe osłony skrzyni, reduktora oraz zbiornika paliwa – wszystko po to, by auto było gotowe na ekstremalne wyzwania.
Na przedniej części Amaroka pojawił się nowy, imponujący stalowy zderzak Combat z płytą montażową pod wyciągarkę i dodatkowym oświetleniem roboczym. To nie tylko estetyczne, ale i praktyczne rozwiązanie, które znacząco zwiększa funkcjonalność auta.
Gotowy na każdą sytuację – mocna wyciągarka i nowoczesne technologie
A skoro mowa o funkcjonalności – zainstalowaliśmy potężną wyciągarkę HD13000LBS z liną syntetyczną (wytrzymującą obciążenie około 6 ton). Przebudowaliśmy również dedykowaną instalację elektryczną, aby zapewnić bezpieczne i sprawne działanie w każdej sytuacji.
Na bokach pojazdu pojawiły się stalowe stopnie boczne Dakar V1 z oświetleniem, które nie tylko dodają charakteru, ale także ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, zwłaszcza w trudnych warunkach terenowych, a także utrudniają zatopienie samochodu w bagnie „po klamki”.
Nowy wygląd i funkcjonalność
W tym projekcie zadbaliśmy również o wygląd zewnętrzny. Poszerzenia błotników oraz zderzak tylny zostały przerobione, polakierowane i zamontowane z dbałością o każdy detal. Dodatkowe listwy drzwi i błotników podkreślają muskularną sylwetkę Amaroka i pozwalają zmieścić duże koła w nadkolach, a osłona pokrywy tylnej zwiększa jego wytrzymałość i chroni przed uszkodzeniami podczas użytkowania w terenie.
Przestrzeń ładunkowa zyskała na funkcjonalności dzięki orurowaniu i aluminiowej rolecie, pochodzącej z Toyoty Hilux, co nadaje całemu projektowi unikatowy sznyt i chroni przewożony ładunek przed warunkami atmosferycznymi.
Nie mogliśmy zapomnieć o indywidualnym projekcie oklejenia, przygotowanym przez niezawodną firmę Agencja Reklamowa Demo. W projekcie uwzględniliśmy osobisty akcent – podpisy naszych mechaników przeniesione na maskę Amaroka, jako symbol ich zaangażowania i pasji do pracy. To wyjątkowy gest, który sprawia, że ten samochód jest jeszcze bardziej unikalny.
Technologia LED i dodatkowe oświetlenie
Wszystkie żarówki wymieniliśmy na nowoczesne LED-y, co nie tylko poprawia widoczność, ale również dodaje pojazdowi nowoczesnego charakteru. Na koniec zamontowaliśmy oświetlenie górne robocze – zarówno z przodu, jak i z tyłu, aby każda podróż, nawet po zmroku, była bezpieczna i komfortowa.
Zaangażowanie zespołu – klucz do sukcesu
Ten projekt nie byłby możliwy bez zaangażowania i ciężkiej pracy całego zespołu. Mechanicy i specjaliści, którzy uczestniczyli w projekcie, to: Sławomir Pacyna, Jacek Przygoda, Sebastian Kazanowski, Piotr Kłębowski, Piotr Bielecki, Piotr Wijas, Marcin Kamiński, Sławomir Krzeszowiec, Marek Cieślak, Cezary Grzegorczyk, Piotr Walczak, Tomasz Gajewski i Kamil Piłowski.
Realizacja projektu trwała około dwóch miesięcy, wliczając czas oczekiwania na części. Efekt końcowy jest jednak wart każdej minuty spędzonej w warsztacie. Modernizacja Volkswagena Amarok przerosła nasze oczekiwania – co zresztą widać na zdjęciach. Fraikin w Błoniu z dumą przedstawia jeden z najbardziej wymagających, a zarazem najbardziej satysfakcjonujących projektów, które mieliśmy przyjemność realizować.