Grupa Eurocash przetestowała elektryczny pojazd ciężarowy Scania
- 13/12/23
- 2 min
W ostatnich latach ochrona środowiska stała się priorytetem dla wielu branż i segmentów rynku. Coraz więcej mówi się o odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu, czego skutkiem są m.in. inwestycje w zieloną infrastrukturę oraz wykorzystanie pojazdów niskoemisyjnych do obsługi dostaw.
Jako Fraikin Polska Sp. z o.o. chcemy naszą ofertą odpowiadać na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku. Pojazdy ciężarowe o napędzie elektrycznym weszły już na stałe do naszego portfolio.
Inwestycja w tego typu rozwiązanie wymaga uprzedniej weryfikacji. Dajemy wiec naszym Klientom możliwość przeprowadzenia testów w naturalnych warunkach ich pracy. Takiego sprawdzenia dokonała w ostatnim czasie Grupa Eurocash, przodujący dystrybutor produktów FMCG w Polsce. Firma od lat realizuje projekty z obszaru ESG stając się liderem zrównoważonych zmian w branży hurtowej i detalicznej.
Przetestowany pojazd Scania P230 B4x2NB wyposażony został w 9 akumulatorów o pojemności 300kWh, co przekłada się na zasięg do 250 km. Zastosowana na pojeździe 18-paletowa zabudowana izolowana marki Igloocar oraz zasilany elektrycznie agregat chłodniczy CARRIER SYBERIA 11 pozwala na transport towarów z zachowaniem najwyższych standardów chłodniczych i obniżenia temperatury do -25 °C. Pojazd jest ładowany przy pomocy wszechstronnej, mobilnej ładowarki Plug Charger GO o mocy 30kW a dla ułatwienia rozładunku został wzbogacony o windę Bär Cargolift o udźwigu 1500kg.
"Transport jest jednym z głównych źródeł emisji dwutlenku węgla globalnie. Z roku na rok obserwujemy wśród naszych Klientów wzrost świadomości dot. korzyści, jakie wynikają z rozpoczęcia procesu elektryfikacji floty. Średnio oszczędności z użytkowania pojazdów elektrycznych wynoszą 30 – 50% obecnego kosztu oleju napędowego/benzyny, ale prawdopodobnie będą wyższe w przypadku większych samochodów i podczas przejeżdżania dłuższych tras.
Co więcej, na uwadze należy mieć fakt, że producenci samochodów elektrycznych cały czas będą udoskonalać technologię BEV. A co za tym idzie – średnie zużycie kWh/100km będzie coraz niższe."