W ubiegłym roku FRAIKIN, wiodąca spółka w dziedzinie zarządzania flotami samochodowymi w Europie, obchodziła 10. rocznicę ustanowienia przedstawicielstwa w Polsce. Obecnie zaś mija 20 lat od założenia oddziału hiszpańskiego, co stanowi kolejny dowód na pomyślność jej międzynarodowej strategii.

Firma FRAIKIN stawiała pierwsze kroki na rynku międzynarodowym w roku 1978, kiedy to otworzyła pierwszy obiekt w Wielkiej Brytanii. Następnie rozszerzała działalność kolejno na kraje Beneluksu w roku 1992 i na Hiszpanię w roku 1997. Hiszpańska filia, którą od początku jej istnienia zarządza Martí Batallé, rozwinęła działalność leasingową na Półwyspie Iberyjskim operując z powodzeniem na rynku, i zbudowała znakomitą reputację. FRAIKIN jest jednym z najważniejszych graczy w hiszpańskim sektorze gospodarczym i oficjalnym partnerem reprezentacji Granollers w piłce ręcznej od kilku lat, czym zacieśnia stosunki z tym krajem.

Obecnie FRAIKIN Hiszpania, której siedziba mieści się od zawsze w Barcelonie, składa się z 21 oddziałów sprzedaży, w których pracują łącznie 164 osoby. Grupa ma ponad 5,7 tys. pojazdów, z których 42% to chłodnie, a 31% — ambulanse. Liczna flota karetek pogotowia wzmocniła pozycję firmy FRAIKIN na rynku.

Ta rocznica wyraźnie świadczy o powodzeniu naszej strategii międzynarodowej. Filia hiszpańska stała się drugą pod względem wielkości częścią Grupy po brytyjskiej — wyjaśnia Pierre-Louis Colin, przewodniczący zarządu.

Dwudziestolecie obecności firmy FRAIKIN w Hiszpanii ma znaczenie nie tylko dla samej filii w tym kraju, lecz także dla całej grupy pod względem rozwoju działalności międzynarodowej. Uczestniczyłem w tym projekcie od samego początku, co jest dla mnie powodem do dumy. Przedsięwzięcie to nie udałoby się, gdyby nie zaangażowanie naszego zespołu kierowniczego, pracowników oraz, naturalnie, klientów, którzy pokładają ufność w naszej marce — mówi Martí Batallé, dyrektor generalny FRAIKIN Hiszpania.

Po założeniu oddziału w Hiszpanii FRAIKIN dalej rozszerzała zasięg działalności Grupy w Europie i otworzyła oddział w Polsce i Szwajcarii w roku 2006, w Czechach i Słowacji w roku 2011 i na Węgrzech w roku 2013. W 2015 roku objęła nim Niemcy, Włochy i Holandię. Grupa wyszła również poza Europę: filie w Rosji i Arabii Saudyjskiej odniosły w roku 2016 znaczne sukcesy — kolejny dowód niezwykle sprawnego działania firmy.