LOGO_ENG_SMALL

1 czerwca 2006 – rozpoczęcie działalności. Początek roku 2007 – pierwszy kontrakt z firmą Olkutrans Sp. z o.o.. Już po pięciu latach – dynamiczny rozwój i flota licząca 1 200 pojazdów. Po dziesięciu – pozycja lidera wśród wynajmujących samochody ciężarowe i dostawcze, zaś w planach dalszy rozwój. Obchodząca okrągłą rocznicę obecności w Polsce firma Fraikin nie zwalnia tempa. Przeciwnie – ostrzy sobie apetyt na kolejne segmenty rynku.

Firma oferuje przede wszystkim długo- i krótkoterminowy wynajem pojazdów oraz usługi zarządzania samochodowymi flotami. Dodatkowo odkupuje i wymienia floty, sprzedaje pojazdy używane. Z każdym rokiem wzbogaca paletę swoich usług w obszarze samochodów użytkowych i ciężarowych. Niedawno zaproponowała polskim gminom i podmiotom prywatnym obsługę transportu miejskiego na terenie całego kraju. W zeszłym roku rozpoczęła współpracę z Lang Team, organizatorem wyścigów kolarskich, jako partner zapewniający logistyczną obsługę Tour de Pologne.

Jednak o pozycji osiągniętej przez Fraikin na polskim rynku wymowniej świadczą liczby: po dziesięciu latach działalności firma zapisała już na swoim koncie współpracę z 450 klientami. Zatrudnia 110 pracowników, na terenie całego kraju uruchomiła 16 oddziałów handlowych. I najważniejsze – Fraikin dysponuje flotą liczącą 3 300 pojazdów, z których ponad 800 jest dostępnych w każdym miejscu, w każdym czasie. A flota Fraikin wciąż się rozszerza. Czuwa nad nią każdego dnia jedenastoosobowa ekipa inspektorów technicznych sprawdzających na bieżąco stan pojazdów. Ogromne pole do rozwoju stanowi brak barier dotyczących liczby pojazdów, którymi firma może równocześnie zarządzać. Tak dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez doświadczenia 70-letniej obecności Grupy Fraikin na rynkach międzynarodowych, bez rzetelności, stabilnej pozycji biznesowej, a także sprawnej załogi, zdolnej do zapewnienia komfortowej obsługi zleceń.

Artur NowickiNiewątpliwie jedną z najważniejszych przyczyn sukcesu firmy – zarówno w skali międzynarodowej, jak i na rynku polskim – jest elastyczność i zdolność do formułowania ofert indywidualnych, dostosowanych do potrzeb konkretnego klienta. – Nasz priorytet to ciągłe doskonalenie propozycji kierowanych do odbiorców. Odbywa się ono zarówno poprzez wprowadzanie nowych produktów, jak i przez udoskonalanie już istniejących – podkreśla Artur Nowicki, Dyrektor Generalny Regionu CEE Fraikin.

U źródeł powodzenia firmy stoją też dynamiczna komunikacja z odbiorcami usług, w tym wsłuchiwanie się w ich uwagi i jednostkowe oczekiwania, jak również fakt, że Fraikin zdecydowanie preferuje współpracę ze stabilnymi, sprawdzonymi partnerami.

Te atuty pozwalają myśleć o rozwoju działalności na bazie polskiego oddziału firmy także w innych krajach regionu. Grupa od niedawna kieruje swoje usługi na sąsiednie rynki Europy Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry) oraz Rosji.

Charakteryzująca ofertę Fraikin zasada odchodzenia od sztywnych schematów dotyczy również procedur wewnętrznych, na których opiera się system pracy zespołu. – Pamiętamy, że załoga to przecież żywy organizm a rolą zarządu firmy jest optymalne wykorzystanie grupowego i indywidualnego potencjału zatrudnionych. Ich zadowolenie jest dla nas równie istotne, jak satysfakcja klientów – dodaje dyrektor Artur Nowicki.